Av32, 42, 65 ?

N'hésitez pas à nous présenter vos Motobécane ou Motoconfort, cyclos, motos....
ori_s
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Av32, 42, 65 ?

Message par ori_s »

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Modifié en dernier par ori_s le 08 oct. 2009, 00:21, modifié 1 fois.
ori_s
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Message par ori_s »

Hello to Motobecan forum users.
I will happy for those who can respond in English, for sure I will have many questions to ask.
About my 32, 42, 65 AVs that I start to restore lately.
Regards to the land of wine.
Ori
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Traduction:
Salut aux membres du Forum Motobécane
Je serai heureux que certains puissent me répondre en Anglais, car il est certain que je vais avoir beaucoup de questions à poser.
Au sujet de mes AV 32,42,65 que je vais commencer à restaurer.
Salutations au pays du vin
ORI
Pierre Turlan
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Message par Pierre Turlan »

Welcome on this forum.
send your questions and we 'll try to answer.
Your AV42 is one of the earlier model, between 1962 and 1965. If you tell us the engine (not frame) numbers, we can tell you the production year. The date on the number plate is the model registration.

Bienvenu sur ce forum.
Envoie tes questions et nous allons essayer de répondre.
Ton AV42 est une des premiers modèles, entre 62 et 65. Si tu nous donnes le numéro moteur (pas celui du cadre), nous pourrons te donner l'année de production.. La date sur la plaque d'identification est celle d'enregistrement du modèle.
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Thib
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Message par Thib »

Hello ori_s, and welcome on board. :D
As Pierre said, feel free to ask questions about your moped.

Salut ori_s et bienvenue à bord.
Comme l'a dit Pierre, n'hésite pas à poser des questions au sujet de ta mob.
Adhérent MCF
ori_s
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Message par ori_s »

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Thanks Pierre and thib,
Phase one frame (at the last days running rust into my nose). :x :lol:
Here all the numbers I found:
AV 32: frame number 3809972 motor AV3 3443011 date X.X.5?
AV 42: frame number 42956994 motor 8241749 no year
AV 65: frame number 45142 motor AV 65 45142 date 4.9.61
If you can tell me more details years of the 42, 32? If their differences between the motors?
Regards Ori
Merci Pierre et Thib,
Phase 1: cadre (à la fin, la rouille circulait dans mon nez :lol:
Ici les numéros que j'ai trouvé:
AV 32: motor AV3 3443011 date X.X.5?
AV 42: motor 8241749 no year
AV 65: motor AV 65 45142 date 4.9.61
Si vous pouvez me donner plus de détails sur la 42, 32? s'il y a des différences entre les moteurs
Pierre Turlan
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Message par Pierre Turlan »

I think there is some mistake about the engine numbers.
The AV 42 can't have this number, but the 8 can be a 3, and then it's a model from year 1962.
The AV 32 engine number , if it's the good one, mean a 1963 model, last production year, but the beam don't seem to be original, except if it's a model not built in France (it was also built under licence in several other countries). Perhaps a "Captein" made in Nederland?
Je pense qu'il y a des erreurs sur les numéros moteurs.
L'AV42 ne peut pas avoir ce numéro, mais le 8 peut être un 3, et là ce serait un modèle de 1962.
Le numéro moteur de l'AV 32, si c'est le bon, signifie un modèle 1963, dernière année de production, mais le phare ne semble pas d'origine, sauf s'il s'agit d'un modele non fabriqué en France (il a été fabriqué sous licence dans plusieurs autres pays). Peut être une "Captein" fabriquée aux Pays Bas?
ori_s
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Message par ori_s »

Pierre thanks,
I think but not sure that the mopeds arrived to Israel from France by Jews immigrant that pass France in the way from the Maghreb in the beginning of 60s.So they suppose to be made of France the front fender of the AV32 missing so the beam can be improvisation, the motor 8241749 can be not original.
Regards, Ori
Merci Pierre
Je pense mais je n'en suis pas sûr que les mobs sont arrivées en Israël avec des immigrants Juifs qui sont passés par la France en venant du Maghreb au début des années 60. Donc elles sont supposées avoir été fabriquées en France . Le garde boue avant de l'AV32 est manquant donc le phare peut être une improvisation, le moteur 8241749 peut ne pas être d'origine.
Cordialement, Ori
ori_s
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AV42

Message par ori_s »

Hello friends,
Here is difference that I found after watch photos of the AV42 made in French and the captain Dutch made.
1: Bolt on the fork which I don’t know for what?
2: Absorb for sticker if anyone can show me which was used original ?
3: Rear chain guard.
4: different bracket.
Please correct me
Regards,Ori
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Hello les amis,
Voilà les différences que j'ai trouvé après avoir regardé les photos de l'AV42 made in France et la Captein fabriquée aux Pays Bas.
1: Boulonnage sur la fourche dont je ne connais pas l'usage?
2: Place pour l'autocollant, si quelqu'un pouvait me montrer lequel était d'origine?
3: Carter de chaine.
4: Hauban de porte-bagage différent
Corrigez moi si je me trompe
Cordialement, Ori
Pierre Turlan
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Message par Pierre Turlan »

Hi!
This is definitely a Captein (dutch) model
1-Bolt on the fork is for a lock (a sort of steel finger witch go between the spokes). This system was only made for foreign market (Switzerland, Nederland ...
2-I don't know if the captein stickers was the same as french model. Main french model have an aluminium "Mobylette" riveted to the frame, but the last ones have a sticker. I don't have a pict. Anyone?
On these pict from the Moped army site, you can see them but very little:
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/8909/
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/5211/
3- No chain gard on french models, but they are on Captein
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4- As you also can see on this pict, bracket is different. This one was mounted in France on AV46/49/40 model, like this one
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/9019/
Your other model, the AV 32 seems also to be a Captein model (same beam)
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/4053/

Salut
C'est définitivement un modèle Captein
1- la fixation sur la fourche est pour un antivol (un doigt en metal qui va entre les rayons) Ce système était seulement fait pour des marchés étrangers (Suisse, Pays Bas....)
2- Je ne sais pas si les autocollants Captein étaient les mêmes que les modèles français. La plupart des modèles français avaient un "Mobylette" en aluminium riveté au cadre, mais les derniers modèles avaient un autocollant. Je n'ai pas de photo, quelqu'un en aurait il ou pourrait-il en faire une?
Sur ces photos du site du "Moped Army", on peut les voir mais très petit:
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/8909/
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/5211/
3- Pas de carter de chaine sur les modèles français, mais ils sont présents sur les Captein

4- Comme tu peux voir sur cette photo, les haubans de porte bagage sont différents. Ce modèle était monté en France sur les AV46/49/40, comme celui ci:
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/9019/
Ton autre modèle, l'AV32, semble aussi être un modèle Captein (même phare:
http://www.mopedarmy.com/photos/brand/174/4053/
ori_s
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Spokes AV65

Message par ori_s »

Pierre, Merci beaucoup
You give me helpful advice, =D>
For the AV 65 I notice the differences with the head light. The Dutch version use extra chain guard as well that I don’t have.
For the AV 32 it strange the front wheel use hub breaks but the fork ready for cabels and the rear wheel that missing use cables breaks.I will need a close up photo of the hub because I search for it on eBay
The use of the front light deferent for other Countries, probably because of the license plate on the front fender.
I search hardly on the internet for spokes for the wheels of the AV65 18x2.25 but didn’t find any can you give me a advice.
Regards Ori
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p.s
I know this is heavy but if there is any method to do the Bordeaux thin stripe ? :idea:

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ori_s
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Message par ori_s »

Pierre Bonjour,
The Dutch "AV 42" calls Captein Mobylette EEG 10
http://www.oldtimercollection.nl/bromfi ... html#intro
Here more differences that I found a bigger linker (handlebars).
Connection bar for the rear wheel.
Regards, Ori
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Message par ori_s »

Bonjour les amis,
Just to showing progress.
Thanks to many French that I deal on EBay that very kind and to Charles a forum member for the av3 guards.
I'm still looking for av3 wheels and front fender.
cordialement Ori,

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ori_s
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Message par ori_s »

#2

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Re: Av32, 42, 65 ?

Message par ori_s »

Hello to the forum members.
It's some time since I wrote here, but I had some advance with the restoration Project.
I doing final adjustment to the AV65, by mistake I order on the internet wrong "VARIATEUR".
The motor start at once lights O.K but have no power for drive.
I need to know if the "VARIATEUR" in this link proper for me.
http://cgi.ebay.fr/M29-MOTOBECANE-TAMBO ... 45f5bab0a5"
I will be happy to hear any review.
Ori
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Re: Av32, 42, 65 ?

Message par ori_s »

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